Dalam Kenangan

Barisan Depan Dari Kanan : Nazirah Khalili, Suhaila, Roziah, Salmah Niza, Nor Aitika, Azwa, Zakiah

Barisan Kedua : Salmiah, Noraini, Haslin, Faizah, Nor 'Aziyah, Siti Aisyah, Nor Zarifah, Kharni, Siti Fatimah

Barisan Ketiga : Khairul Munir, Jamaluddin M, Rosdi, Husni, Mat Nasir, Adnan, Ikram, Razuan, Jamaluddin Y

Barisan Belakang : Rozian, Shariff, Hasmadi, Johan, Nasaruddin, Ibni Hajar, Huzaid, Zaid, Fadhli, Yusoh

Tiada Dalam Gambar : Wan Mohd Sukri, Lela Natrah, Manisah, Asrul

Jom Bagi Ikan Makan.

Ahad, 28 Disember 2008

Salam Tahun Baru...


Bismillah...Aku mulakan coretan ini dengan lafaz ucapan syukur kehadrat Allah Taala, kerana dengan takdirNya tahun 2008 dilabuhkan dengan takdir yang baik bagiku..dan kuharap jua kepada rakan-rakan yang membaca coretan ini semoga kebaikan sentiasa bersama dengan kalian.

Alhamdulillah...banyak kenangan manis yang ku perolehi di sepanjang tahun ini, begitu juga kenangan pahit...tetapi biarlah kepahitan ini ku simpan dalam diariku...apapun kenangan sewaktu bersama kalian PKPG 2005-2008 tetap tersemat kukuh di ingatan ini..

Pada tahun 2008, dengan izinNya hampir 80% azam yang ku semat telah dapat kucapai...tuhan memberikan kesempatan kepadaku untuk menggenggam segulung ijazah yang semestinya kalian juga idamkan selain itu melawat satu-satunya negara Eropah yang menerima tinggalan Islam sehingga ini juga telah dapat ku capai...cuma, aku belum benar-benar bersedia untuk menjadi seorang guru sek. menengah memandangkan 'kejutan' yang ku lalui yang kalian tahu ia takkan sama seperti mengajar budak sek. rendah.

Bagiku, kenangan 3 tahun menambah ilmu cukup mematangkan aku, aku mendapat ilmu yang sangat bermanafaat..dan juga aku mengenali erti persahabatan yang erat serta...dan tak lupa berhadapan dengan kalian yang pelbagai rencah ragamnya.. Apapun, aku cukup menghargainya...kalian adalah Kenangan Terindah bagiku...

Selamat tinggal 2008 dalam lipatan hidupku...moga Allah merahmati kita...ahlan wasahlan 2009 bersamaan 1430 hijriah, semoga pada tahun baru ini memberikan rahmat buatku...dan pada teman - teman yang membaca coretanku ini, semoga pada tahun ini membuka satu dimensi dalam kehidupanku untuk menjadi pendidik yang cemerlang terutama amanah yang diberikan kepadaku menjadi guru disiplin serta kerja keras buat anak didik ku yang mengambil SPM 2009 dan semoga pentadbir melihat kewibawaanku sebagai penyelaras KAA ( adussss... ) serta dapat ku sambung minatku yang mendalam dalam dunia kepengakapan, aku juga mendoakan semoga pada tahun baru ini, Allah Yang Maha Kaya memberikan izinNya untukku berusaha menjadi tetamuNya...dan tak lupa kepada teman-temanku semoga kalian jua begitu.
Aku bermohon jua pada Allah semoga diriNya melindungi umat Islam terutama umat Palestin yang dianiaya..dan jua kepada umat Muhammad yang ada dimana -mana.

Salam Tahun Baru kepada teman-temanku...yang baru mendirikan rumahtangga, jadikan tahun baru ini sebagai semangat untuk menjadi suami/isteri yang soleh dan solehah, yang baru mendapat cahayamata, jadikan diri kalian ayah/ibu mithali dan yang akan melangkah ke alam rumahtangga...berhati-hatilah selalu, dan perbanyakkanlah munajat kepada Allah Yang Esa, moga jodoh kalian berpanjangan..Insyaallah

Semoga tahun ini ( 2009 ) merupakan hijrah yang terbaik bagi kita semua menjadi mukmin yang sejati. Kalian akan sentiasa dalam doaku...




Tiada ulasan: